Wanneer het om vakantie gaat hebben de meeste klanten ook bepaalde kamervoorkeuren. Daar zijn dikwijls ontgoochelingen maar ook tevredenheid aan verbonden. Hoewel men in het Desire Resort niet boekt om de hele dag op de kamer door te brengen kunnen wij u vertellen wat u in elke kamer kan terugvinden.
Alle reserveringen, ongeacht of ze via touroperators, reisbureaus of via de directe verkoop gebeuren, komen in het reserveringssysteem van het Desire Resort te Cancún. In Cancún bevindt zich de hoofdzetel van het Desire Resort. Het hotel zelf bevindt zich op 35 km van het centrale reserveringssyteem dat alle reserveringen verwerkt. De toegang tot de kamer van het hotel wordt na de check-in bij de receptie toegekend.
Het staat de medewerkers aan de receptie vrij om te kiezen welke kamer er aan de klanten wordt gegeven. Vaak zijn er echter niet veel mogelijkheden aangezien de bezettingsgraad in het Desire Resort erg hoog is. De receptiemedewerkers hebben bovendien nog vele andere taken die voornamelijk te maken hebben met het tegemoet komen aan de wensen van de bezoekers.
Een probleem waarvoor u als bezoeker aan de receptie terecht kan is wanneer u een probleem hebt dat kamergerelateerd is, bijvoorbeeld wanneer u op de kamer last heeft van omgevingslawaai.
Sommige gasten hebben graag een kamer middenin de actie terwijl andere gasten liever wat meer rust hebben en graag een kamer hebben die wat meer afgelegen is of die bijvoorbeeld aan het zwembad is gelegen.
Wanneer u een klacht heeft zal het personeel steeds proberen om een oplossing te vinden voor de bezoekers.
Wanneer echter blijkt dat de klacht onterecht is moet de bezoeker zelf de opkuiskosten van de oorspronkelijke kamer betalen.
Er zijn ook situaties waarbij er problemen in de kamer zelf zijn, bijvoorbeeld een bad dat overloopt of een probleem met een afvoer.
De medewerkers die de herstellingswerken komen uitvoeren zullen contact opnemen met de receptie en een andere kamer regelen voor deze gasten.
Aangezien dergelijke incidenten moeilijk te vermijden zijn kan dit de kamerplanning in de war brengen, het is dan ook één van de redenen waarom de uiteindelijke kamertoewijzing enkel door de receptie gebeurt.
Elk hotel, en het Desire Resort is hierop geen uitzondering, neemt reserveringen aan op basis van een kamercategorie, niet op basis van een kamernummer. Ook prijzen en beschrijvingen hebben steeds betrekking op een kamercategorie en niet op een uniek kamernummer.
Wanneer het uw eerste bezoek aan het Desire Resort wordt en u nog niet weet welk type kamer het beste voor u geschikt is neemt u best vooraf contact met ons op. De kamers in het Desire Resort hebben allen bepaalde kenmerken. Wanneer u in een kamer terechtkomt die u toch niet bevalt kan u aan de receptie met de klantenmanager bespreken naar welke kamer u zou kunnen verhuizen. Wanneer u van kamer wil veranderen zonder dat er gebreken zijn aan de kamer zal het Desire Resort een éénmalige kost van 50 USD doorrekenen. De reden hiervoor is het feit dat de kamer opnieuw dient gereinigd te worden zonder dat dit vooraf gepland was.
Stamgasten of zogenoemde terugkeerders die reeds meerdere malen in het Desire Resort waren weten uiteraard welke kamers voor hen het beste zijn.
Elke vaste klant hoopt uiteraard dat ze de kamer van hun voorkeur toegewezen krijgen;
Sommige gasten boeken hun verblijf vele maanden op voorhand omdat ze denken dat ze dan zeker de kamer van hun voorkeur zullen krijgen en deze meteen voor hen vastgelegd worden.
Anderen hopen dan weer dat het betalen van hoge fooien sympathie van de medewerkers zal opleveren en ook een betere service.
Dit laatste kan af en toe succesvol werken.
Het Desire Resort heeft vele vaste klanten uit de hele wereld. Voor "Repeater" (terugkerende gasten) is er geen bijkomend voordeel.
Ongeacht welke beloftes er aan u gemaakt worden, hetzij door medewerkers of door andere aanbieders, kamervoorkeuren kunnen niet gegarandeerd worden!
De enige en gouden regel luidt hierbij: indien de gewenste kamer beschikbaar is op uw dag van aankomst dan zal men maar al te graag tegemoet komen aan uw wensen.
Ontdek de 5 bars inclusief discotheek en een speelkamer voor koppels op de 1e verdieping van de lobby.
infoEen vaste regel om te bepalen welke kamers het beste zijn en welke kamers het slechtste is er niet.
Sommige klanten hebben graag een kamer vlakbij het zwembad bijvoorbeeld terwijl andere klanten het liefst willen wisselen voor een kamer waar er geen geluidshinder van buitenaf is.
Anderen zoeken in de eerste plaats rust en willen niet de hele nacht andere gasten horen rondlopen.
Wat goed of minder goed is hangt dus altijd af van de persoonlijke wensen van de gast. Laat ons u hierover adviseren.
Vertel ons uw wensen en wij gaan op zoek naar de meest geschikte kamer in het hotel.
Er zijn gasten die geen enkele mogelijkheid onbenut laten om de toewijzing van zaken in hun voordeel te laten uitdraaien.
Zo wordt er geregeld geld gegeven aan medewerkers om de beste kamer te krijgen, om de beste service te krijgen, het beste zonnebed, de mooiste glimlach, etc.
Wanneer u in het achterhoofd houdt dat dergelijke fooien al snel een maandloon van een medewerker benadert is het al snel duidelijk waarom een fooi van 20 USD al snel leidt tot het krijgen van de favoriete kamer.
Dit is moeilijk te voorkomen maar gelukkig werkt het niet bij alle medewerkers op deze manier.
In het Desire Resort zijn fooien inbegrepen in de prijs van het verblijf.
Uiteraard kunnen we enkel aanmoedigen dat gasten een fooi geven wanneer medewerkers hen een uitstekende service hebben geboden.
Timeshare-verkopers zijn ervoor bekend om potentiële klanten al het mogelijke en onmogelijke te beloven voor het verkrijgen van uw handtekening.
Wees steeds alert tijdens dergelijke verkoopsgesprekken en ga er niet van uit dat alles klopt wat er wordt verteld.
Vaak wordt er u een upgrade beloofd om toch maar uw handtekening onder het contract te krijgen.
Steeds wordt er u iets geweldigs beloofd wanneer u ingaat op het Timeshare-pakket en de daaraan verbonden verplichtingen.
In de Verenigde Staten is timesharing een onderdeel van het toerisme.
Veel hotels aan de Riviera Maya, en dan vooral de grote hotels met honderden kamers, laten geen enkele mogelijkheid onbenut om hun kamers gevuld te krijgen.
Wanneer de timesharing-verkopers u lastig vallen gelieve dit dan te melden aan de klantenmanager of aan iemand aan de receptie.
Wijs er zeker nog eens extra op wanneer u aan het einde van uw verblijf uw check-out doet.
We hebben namelijk met beide Desire Resorts een overeenkomst gesloten waarin opgenomen staat dat onze klanten niet voor timesharing mogen aangesproken worden.
Wanneer deze overeenkomst niet wordt nageleefd, gelieve contact met ons op te nemen.